9 spôsobov ako zatočiť s únavou

relax zenaSte unavení, ale potrebujete sa ešte sústrediť na prácu? Káva vám robí ťažko na žalúdok a energy drinky nechcete piť? Ideálne riešenie je: dostatok spánku. Ale čo keď máte teraz v práci také obdobie, že jednoducho potrebujete pracovať viac a môžete spať len niekoľko hodín denne… v tom prípade potrebujete vymyslieť niečo iné, čo vás udrží “pri živote”.

Ja v týchto týždňoch mám daný problém. A tak som rozmýšľala, čo iné mi pomôže zostať čulou a práce schopnou. Tu som ich spísala.
 
Tu je 9 spôsobov ako zatočiť s únavou:

 1/ Čerstvý vzduch. Urobiť si na 5 minút prestávku a vyjsť pred budovu alebo aspoň na balkón na pár minút. Možno vám to bude pripadať ako strata času (“veď ho mám tak málo, tak prečo ešte si robiť prestávky”). Ale tým, že si naplníme mozog čerstvým chladným vzduchom a kyslíkom, to nás znovu preberie a koniec koncov tak čas “ušetríme”.

 

 
2/ Krátke cvičenie. Rozprúdenie krvi, myšlienok, endorfínov,… aspoň pár drepov, výskokov, rýchlych cvikov s rukami,… alebo krátky beh na chodbe pred kanceláriami 🙂  či vybehnutie pár poschodí po schodoch. Ideálne riešenie: krátke cvičenie na čerstvom vzduchu.
 
3/ Hlasná hudba (ideálne spojiť s krátkym cvičením). Keď nemôžete hlasnou hudbou rušiť svoje okolie, dajte si slúchadlá. Čím hlasnejšie si pustíte, tým lepšie. Ale pozor na to, akú hudbu si pustíte! Pustite si niečo “rezké” podľa vášho gusta. Či to už bude pop, rock alebo latino, platí pravidlo: čím dynamickejšia hudba, tým viac energie nám dodá.
 
4/ Hlasný spev (ideálne spojiť s hlasnou hudbou). To je jedno, že  spievate falošne. Zavrite sa hoci doma v kúpeľni alebo v práci v sklade a dajte to zo seba von!
 
5/ Vône. Privoňajte si k nejakej výraznej vôni (prírodného charakteru). Taký aromatický olejček napríklad z mäty vás osvieži a rozhodne aspoň na chvíľu prebudí. Alebo si ho nakvapkajte v primeranom množstve do aromalampy alebo na vlhký uterák na radiátor. Aromaterapia má veľa sviežich vôní. Len si vybrať tú správnu pre seba.
 
6/ Strava. Počas náročných dní je ideálne jesť len ľahké jedlá. Taký vysmážaný rezeň s majonézovým šalátom vám na energii a vitalite nepridá.
 
7/ Voda, voda a voda… dostatok tekutín. Telo bez vody je ako “zošuverené” jablko, bez šťavy a energie …
 
8/ Čaje. Keď vám robí na žalúdok zle káva, vyskúšajte čaje. Napr. zelené čaje takisto obsahujú povzbudzujúce teíny a nie sú tak ťažké na žalúdok. Ideálne je kúpiť si kvalitný pravý zelený čaj (nie tie pomleté vo vrecúškach). Ďalšie čaje na prebratie: mätový, mätový so zázvorom, …
 
9/ Voda aj zvonku. V prípade únavy si opláchnite studenou vodou tvár, zápästia a predlaktia. Ak pracujete doma, tak je super dať si rýchlu chladnú sprchu. Prinesie vám osvieženie tela i mysle.
 
Máte aj vy nejaké dobré tipy? Poraďte v komentároch.