Topinambirový sirup

Prečo zaradiť TOPINAMBUROVÝ SIRUP do jedálnička?

Topinamburový sirup  je vhodný pre diabetikov a aj tých, čo chudnú. Má najlepší glykemický index, čiže nespôsobuje výkyvy krvného cukru ako väčšina bežných sladidiel. Je vhodný pre cukrovkárov, ľudí s poruchami metabolizmu a všetkých tých, ktorí sa snažia schudnúť. 

Topinamburový sirup sa získava zo sladkých hľúz topinambura, ktoré sú nabité prospešnými látkami. Topinambury sa pestujú aj u nás a majú naozaj široké využitie. V kuchyni ich možno použiť ako náhradu zemiakov, poprípade ich so zemiakmi kombinovať. Veľmi chutné a zdravé sú pečené a hodia sa i do šalátov.

Z hľadiska zdravej výživy sú zaujímavé najmä hľuzy. 150 gramov hľuzy obsahuje 109 kalórií, veľa vlákniny, draslíka, vitamínov A, C, skupiny B, vápnika, železa, magnézia, luteínu, zeaxantínu a ďalších látok. Pravidelná konzumácia topinambura má priaznivé účinky na ľudský organizmus. Aktuálne je veľmi populárny topinamburový sirup, ktorý sa získava šetrným spôsobom tak, aby v ňom zostali v čo najvyššej miere zachované živiny. Slúži ako výborná náhrada cukru a umelých sladidiel.

Čo zdravé obsahuje topinambur?

Okrem toho obsahuje prevažnú časť sušiny z hľúz, preto je v ňom zachovaná veľká časť látok ako v samotných topinamburoch. Je bohatý na vlákninu, viaceré aminokyseliny, minerálne látky a stopové prvky (železo, magnézium, horčík, draslík, zinok, kremík) a viaceré dôležité vitamíny (vitamín C, vitamíny skupiny B), organické kyseliny a ďalšie látky. Obsahuje špeciálny druh vlákniny (inulín), ktorá má schopnosť stabilizovať úroveň krvného cukru, čo je skvelou prevenciou cukrovky, ale aj obezity alebo rozličných metabolických porúch.

Prečo práve topinamburový sirup?

Pri konzumácii rýchlych sacharidov (cukor, med, mnohé druhy ovocia) dochádza k výkyvom krvného cukru v krvi. To v človeku vyvoláva neustále pocity hladu a takmer neovládateľnú chuť na maškrty, ktoré tento deficit najrýchlejšie pokryjú. Pri použití topinamburového sirupu sa však toto nestane, pretože obsahuje inulín (špeciálny druh vlákniny), ktorá má schopnosť úroveň krvného cukru stabilizovať, čo je skvelou prevenciou cukrovky, ale aj obezity či rozličných metabolických porúch.  V kvalitnom topinamburovom sirupe je obsah vlákniny až okolo 40 percent. Samotný sirup chutí sladko, ale zároveň má nízky glykemický index. Slúži teda ako prebiotikum, ktoré podporuje rast priateľských baktérií v ľudskom čreve.

Oslaďte si svoj život zdravo – s topinamburovým sirupom.

FB-zdielaj

728x90b.jpg